lördag 17 januari 2015

Melerat iPhoneskal

Blev lite kär i den här meleringen av iPhoneskal och tänkte jag skulle pröva själv. Jag var (återigen) inne på rean och köpte ett skal på Clas Ohlson som jag sedan sprayade vitt. Här var kanske det första misstaget då det nog hade varit smartare att köpa ett vitt skal från början. Sprayfärgen lossnar liksom lite lättare. Men, men. Jag gjorde i alla fall så här:

  1. Värm upp vatten och häll i en behållare (det kommer att fastna massa nagellack i behållaren, så se till att det är något du inte är rädd om)
  2. Droppa i nagellack och använde eventuellt en spatel eller något för att sprida ut lacket i det mönstret du vill ha
  3. Doppa fodralet i lacket och ta upp det
  4. Låt torka i minst två timmar
Som det kanske syns på bilden är det lite bucklor här och var. Nagellacket blir som en lång plastbit och stelnar väldigt fort så det var svårt att få det fint. Jag har doppat min i två omgångar för att få färg där jag ville ha och utöver bubblorna tycker jag det blev mycket fint.

Johanna hade prövat för ett tag sedan på en papperslapp och sa att det blev bättre om man doppade helt och inte bara la materialet på ytan (som jag gjorde). Dessutom måste man vara snabb snabb. För bästa hållbarhet är det bra att spraya med ett genomskinligt lack för att fixera.

Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar