torsdag 5 februari 2015

Alla hjärtans dag-kort


Nästa vecka är det alla hjärtans dag och om man vill skicka en hälsning med posten till någon som man håller kär är det dags att börja tänka på själva kortet. Jag firar egentligen inte dagen men det är alltid så himla mysigt att få ett hemmagjort kort och så är dom ju roliga att göra. Win-win liksom! Jag har gjort två väldigt enkla kort i år som man varken behöver mycket tid eller verktyg för att göra.


Till det första kortet använde jag

  • Vanliga cremevita kort med kuvert
  • En tjock nål
  • Rött garn
  • En blyertspenna


Jag ritade ett hjärta direkt på kortet och markerade små prickar vart jag ville göra hålen. Efter det så gjorde jag hål med nålen och sen var det bara att börja sy mönstret med garnet. Mönstret kan man ju göra på tusen olika sätt så prova dig fram och se vad du gillar mest.


Till det andra kortet behöver du
  • Papper i olika färger
  • Vanliga kort med kuvert
  • Limstift
  • En stans i form av ett hjärta 
  • En dymoapparat eller bokstavsklistermärken


Stansta ut massor av hjärtan i olika färger. Limma på dom på kortet i någon fin form eller varför inte något mönster. Skriv en hälsning med dymon och klistra på. Ja, sen är det klart!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar