måndag 2 februari 2015

Art Journal

Jag har aldrig målat, ritat eller skrivit särskilt fint. Däremot vet jag inte hur många gånger jag har önskat att jag kunde. Jag har verkligen längtat efter att få måla fast jag egentligen varken har vetat vad eller hur jag ska göra. Nu har jag bestämt mig för att sluta mesa och bara göra det istället.


Jag har tagit en helt vanlig anteckningsbok med vita blad och limmat ihop två sidor med varandra boken igenom för att det inte ska läcka igenom så lätt. Sen är det bara att börja måla.


Jag valde att göra boken för att kunna testa så många olika saker som möjligt utan att behöva känna att det ska bli snyggt. Om jag hade köpt ett fint skissblock eller en stor canvas så hade jag bara fått prestationsångest över att allt måste bli perfekt. Misslyckas jag med något i boken så får det bara vara. Jag har ju lärt mig något ändå. Det känns så himla skönt att bara få leka runt och prova vad som passar mig utan att det för en gångs skull behöver leda till något.


Så detta får bli dagens tips till alla er därute som, precis som jag, drömmer om att kunna skapa med färg och pensel. Det är bara att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar