måndag 16 februari 2015

Bokstöd


Det är något speciellt med vintern. Jag älskar att vara ute när snön knakar under fötterna och det är riktigt kallt! Tyvärr har just detta varit en bristvara detta året och istället har suget efter att ligga kvar under täcket med en bok ökat. Likaså utgifterna på bokkontot. Nu är det i stort sett fullt i varenda bokhylla så jag har fått börja ställa böckerna lite varstans här hemma. Fast det är liksom rätt så mysigt att se böcker lite överallt! Dock kräver böckerna som står på öppna ytor bokstöd och här har min diamant kommit väl till pass. Jag har även gjort detta med ett ståtligt litet får. 


Själva betongprocessen gjorde jag likadant som här fast jag gjöt i en plastburk istället. Välj ingen du är rädd om bara. Trots att jag oljade in den fick jag klippa upp burken när betongen bränt klart. Fåret målade jag med akrylfärg, lät torka och sen limmade jag ihop allt med min limpistol. Det känns fint med någon som vaktar mina dyrgripar. 



4 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅH men YES!!!! Jag har letat efter fina bokstöd på loppis så himla länge men inte hittat några. Har de perfekta två mässingshästarna som jag skulle vilja använda men de är inte tillräckligt tunga. Har inte tänkt på detta att jag skulle kunna betonggjuta en stomme och sen fästa dem på den! Hoho, vilken lycka! Måste bara komma på hur jag ska sätta ihop delarna för jag tror inte att smältlim fäster tillräckligt bra på metall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad kul! Det kanske funkar med något superlim om det får torka ordentligt. Karlssons Klister brukar ju funka på det mesta :) Hoppas att det blir bra!!

      Radera
  2. ÄLSKAR det här så orimligt mycket! Måste, ge mig på något liknande känner jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar den och vill göra en egen! Go for it! :)

      Radera