fredag 13 februari 2015

Paketdekoration


Igår firade jag och min sambo sex år tillsammans (!) och precis som alla andra årsdagar tycker jag att det firas bäst med paket och en god middag. Sagt och gjort!
Något av det roligaste med paket är ju att få slå in dom och man kan göra superfina paket med snyggt papper och fina band, men den här gången kände jag för att vara lite mer kreativ. Resultatet blev en blomma av silkespapper och såhär gick det till när jag gjorde min.


1. Du behöver
  • Silkespapper
  • Sax
  • Tråd
2. Klipp arken så stora som du vill ha dom. Jag gjorde i ca A5-format och hade åtta papper. Vik som ett dragspel.
3. Knyt en bit sytråd på mitten av dragspelet. Klipp till kanterna om du vill.
4. Börja dra det översta pappret inåt, från de andra. Var försiktig så inte pappret går sönder. Fortsätt runt, runt och arbeta igenom alla lager. Sen är det klart! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar