onsdag 4 februari 2015

Smyckesask




Min kompis hjälpte mig med en grej till skolan, vilket såklart måste belönas. Så idag köpte jag ett halsband till henne som behövde en ask att ges bort i. Jag använde mig av samma mall som Johanna använde för hennes betongdiamant.

  1. Skär ut mallen i ett lite tjockare papper (obs obs att det inte är några flärpar på sidorna som man kan fästa i varandra. alltså limma på. så skär ut sådana också. jag missade det och fick köra med limpistol, vilket inte blev superfint)
  2. Vik längs med markeringarna på mallen. Jag valde att lägga mallen ovanpå detta pappret, så markeringarna syns inte här. Istället använde jag mig av en linjal för att vika. Innan jag vek drog jag med något vasst (fast samtidigt trubbigt så det inte går hål) för att det skulle bli lättare att vika
  3. Limma ihop alla kanterna. Här använde jag mig alltså av limpistol
  4. Gör en låsanordning (lättare sagt än gjort. får hitta bättre lösning)
  5. Sedan hittade jag några bokstavspärlor som jag limmade på insidan och sedan la jag ner halsbandet i silkespapper och la i asken.
Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar