tisdag 3 februari 2015

Smyckeshängare




Jag har alltid haft extremt mycket smycken, men också haft svårt för vart jag ska förvara dem. Tycker det lätt ser så himla klottrigt ut, plus att halsband alltid trasslar in sig i varandra. Så för ett tag sedan sorterade jag ut de halsband och örhängen jag använde mest och borrade ihop en liten upphängning som fortfarande gör att det ser organiserat ut, tycker jag.
Skulle eventuellt rekommendera att använda fyrkantig träkloss istället för en träboll, då denna är rätt ostabil. Men då jag alltid vill göra mitt pyssel precis på minuten (otålig och kreativ i ögonblicket) så fick det jag hade hemma duga.

  1. Ta din träpinne och limma (fast jag fick borra då jag inte tyckte limmet höll) fast i bollen eller klossen
  2. Täck eventuellt över skruven med lite skinnsnöre (även detta gick sådär får jag erkänna, men tyckte ändå det gav snygg effekt) (obs fejkskinn)
  3. Skruva upp på väggen
Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar