torsdag 5 februari 2015

Väggdekoration

Gör såhär:
  1. Hitta eller gör en upphängare. Jag gjorde min av en sönderklippt repstege och lite skinnband som jag virade runt hålen.
  2. Klipp ut lagom många snören. Gör de dubbelt så långa som den längd du vill ha, för de fäster de genom att vika dem dubbelt och dra snörena genom öglan. Svårt att förklara, men hoppas ni förstår.
  3. Fäst alla snören. Jag hade anings för många kan jag känna då nätmönstret inte blev så tydligt, men det är väl en smaksak
  4. Börja knyta. Första varvet hoppade jag över den yttersta och knöt snöre nummer två med det närmast, alltså med nummer tre. Sen fyran och femman ihop och så vidare. Nästa varv är det ettan med tvåan, trean med fyran och så vidare. Försök få knutarna på så jämt avstånd som möjligt. Variera längderna mellan knutarna eller ha samma, återigen smaksak
  5. Sen trimmade jag längst ner för att få snörena raka. Man kan ju klippa i vilken form man vill, eller låta det vara ojämnt. Tänkte eventuellt knyta fast några träkulor också, men det får vänta.
Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar