torsdag 5 mars 2015

Nyckelring


Fortsätter att använda skinnbitarna som jag använder till halsbandet jag gjorde här. Denna gången fick det bli en nyckelring. De små ... vad kan de heta... låsen? I alla fall de köpte jag från Slöjd-Detaljer, som jag tror är mitt nya favorithäng på internet. Så. Mycket. Möjligheter. Vad mer jag köpte får ni se snart.

Det här behöver du.
  • Något sorts fast material, jag använde mig av skinn (usch egentligen)
  • Något att spänna fast med. (Om man inte har sådana här.. lås?... hemma så kan man använda sig av en nit eller bara limma. Jag har tidigare gjort en liknande med en nit, men tyckte detta såg proffsigare ut.)
  • Kniv (vass!)
  • Syl
  • Håltång (jag tror dock jag köpt min på Gekås för en femtiolapp)
  • Nyckelring
Såhär gör du:
  1. Skär ut en rem från skinnet. Jag använde mig av linjal för att få så raka sidor som möjligt. Råkade dock luta kniven lite så blev vinklad kant på den ena sidan.
  2. Sätt kortsidorna kant i kant och stick sylen genom både delarna för att markera vart du vill ha hålet
  3. Ta hål med håltången där du gjort markeringarna
  4. Fäst med låset
  5. Sätt fast nyckelringen
Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar