onsdag 22 april 2015

Återbruk: vas av glasburk


Jag har tänkt rätt mycket på en sak.. För ett tag sedan kom jag på att jag ville använda en glasburk till att göra en vas och efter mycket funderande på hur jag ville göra kom jag på att det vore kul att använda limpistolen för att göra ett mönster. Dock fanns inte tiden just då och rätt vad det var så ser jag att någon annan har gjort samma sak. Min första tanke då är såklart att jag hoppar min idé och kommer på något annat. Men nej! Varför? Inte ska väl jag behöva strunta i min idé som jag varit så peppad på för att någon annan hann före? Resultatet blir ju aldrig exakt samma ändå och det är så onödigt att förkasta idéer för vadå? Stolhet? Jag vet inte. Så här är den i alla fall! Min lilla vas. Det enda som behövs är en ren burk, limpistol och sprayfärg. Gör mönster med limpistolen, låt svalna och spraya sedan i valfri färg. Det var knepigare än jag trodde att få till ett fint mönster med limpistolen, men övning ger färdighet och jag har redan massor av tankar på fler mönster och färger jag vill göra! 

Förresten! Älskar att våren verkar vara här för att stanna ♡


2 kommentarer:

  1. cool idé! och jag ser fram emot att få se andra färg och mönster kombinationer :) En hel samling. Kan ju bli hur läckert som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja en hel samling skulle va nåt :)

      Radera