söndag 25 oktober 2015

Ampel

Flyttade min elefantöra in i rummet, vilket den inte alls mådde bra av, så idag fick den flytta tillbaka till fönstret. Men för att få lite olika nivåer valde jag att knyta upp den i en ampel. 
Du behöver bara snöre, kruka och träkulor om du vill ha.


  1. Klipp 8 lika långa snören (rätt långa)
  2. Knyt ihop alla längst ner.
  3. Sen trädde jag träkulan genom två av snörena och de andra sex knöt jag runt kulan.
  4. Sen börjar man göra "nätet" där man knyter ihop två av snörena i taget, tänk på att försöka få samma avstånd från kulan till knutarna. Tänk på att måtta så krukan får plats.
  5. Sedan tar du ena snöret från ett av snör-paren och knyter med snöret från det snör-paret som är närmast. Såhär fortsätter du så långt du vill. 
  6. Jag gjorde två nätknutar och en sista med träkulor. 
  7. Sist knöt jag ihop allt och hängde upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar