lördag 3 september 2016





Såg en sån fin kaktus i keramik på Instagram och det blev ett perfekt pyssel för mig under min sjukvecka. Dock har jag inte tillgång till brännugn så jag använde mig av lufttorkad lera. Jag tycker inte alls om att arbeta med lufttorkad lera lika mycket som vanlig lera (stengodslera?), för det känns som den har en hinna över sig som bara blir rynkig och tråkig. Därför så täckte jag leran med gipsbindor jag hade hemma. Klippte ut i tunna bitar och täckte hela kaktusen. Sedan målade jag den vit (när allt hade torkat så klart) och stänkte sedan svart färg på. För att få till stänket blandade jag akrylfärg med lite vatten och använde mig av en sådan pensel som ser ut som en solfjäder. Den blev sne och skev och alldeles underbart hemmagjord. Jag gillart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar