tisdag 17 februari 2015

Pappersboll





Det enda du behöver är en sax eller kniv och papper av ett hårt papper.
Såhär gjorde jag:
  1. Klipp ut tolv stycken bitar. Bra mallar finns till exempel här
  2. Börja att trä de i varandra. Varje plupp ska sitta fast med de omringade plupparna. Men se till att det blir sådana "vingar" som det blir på slutbollen (jag fäste först i för många pluppar och då blev det helfel) Man märker ganska väl på formen om man gjort fel
  3. På tredje bilden har jag inte satt på sista delen. Man kan ju ta bort dem om man vill använda den som lampa eller liknande. I så fall kan man till exempel lägga in en ljusslinga likt det jag gjort här
Klart!

(Oj vad man ser skarvarna och bläcket från när jag målade upp formerna tydligt på närbilden. Det syns inte lika väl i verkligheten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar